donderdag 14 maart 2013

Witte Rook



Witte rook kringelt omhoog in het Vaticaan. Een nieuwe (wereld) leider is gekozen...De geschiedenis van het Vaticaan gaat ver terug en het 'Script' van de kerk heeft zal zijn werking ook in het heden hebben. Leiderschap is vorm durven geven aan vernieuwing, is lef hebben om nieuwe richting te geven en toch ook rekening te houden met belangen en verlangen.

De interne machten en krachten in de Rooms Katholieke kerk zijn groot en de vraag is hoe Fransiscus in zijn rol het mechanisme gaat sturen. De diepste bron van wijsheid is volgens de kerk natuurlijk God. Een mooi gegeven, maar wie heeft God bedacht? Niets is menselijker dan het hebben van een God. Voor 3DMens is God het dichtste bij jezelf zijn (of komen). Ik hoop dat Fransiscus lef toont om dogma's opnieuw ter discussie te stellen en dialoog wil aangaan. Sterkte.

Op het moment dat je dit leest (waarschijnlijk) geef ik mijn eerste Theory U workshop als Open Training. Het proces van het doorlopen van U is ook een proces van zoeken en open staan. Ik hoop morgen (ik schrijf dit op woensdagavond) aan het eind van de dag ook Witte Rook te zien bij de deelnemers....en mezelf.

Voor volgende pilot workshop op 4 april kun je nog tot 20 maart inschrijven (max 12 deelnemers, dus wacht niet te lang, want er zijn al aardig wat aanvragen). Zie hier voor INFO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten